Rabu, 7 Mei 2014

ruginya tidak bertaubat bahagian III




alhamdullilah sekali lagi dipertemukan untuk menyambut tazkirah yang tergendala hari tu baiklah wana sambung dengan tazkirah yang ke :



6.HATI DAN JIWA MENJADI TIDAK TENTERAM
hati dan jiwa kita akan menjadi tidak tenteram dan akan sentiasa berubah2 mengikut keadaan yang tertentu selama yg ditempuhi dalam kehidupan kita.. ALLAH S.W.T akan menguji kita dengan pelbagai cara untuk menentukan kualiti iman dan tahap kesabaran. pada hakikatnya tidak semua mempunyai ketenangan.




7.IMAN KITA AKAN MUDAH TERCALAR
iman kita akan berubah mengikut amalan masing2. iman org yang beriman dan bertwakwa akan bertambah serta semakin mantap. apabila seorang muslim melakukan dosa besar dengan sengaja tanpa menyesal, maka ALLAH S.W.T akan mencabut imannya.


8.MENDAPAT AZAB SEPANJANG HIDUP
setiap daripada kita tidak menginginkan hidup yang miskin, menderita dan mendapat bala bencana. namun demikian sebenarnya kita lupa terhadap peringatan ALLAH S.W.T.


alhamdullilah tamat sudah tazkirahnya..moga ALLAH melindungi kita semua hingga kesyurga dan moga ALLAH masukkan kita semua kedalam syurga dengan rahmat dari ALLAH S.W.T
sekian sahaja dari saya UKHTY_WANA






Tiada ulasan:

Catat Ulasan